28.1 C
Thursday, December 7, 2023

Related stories

Teen kills colleague, commits suicide in Russian school

In the city of Bryansk, near the Ukrainian and...

TikTok unveils subscription model for content in Kenya

TikTok has revealed its intention to introduce a subscription...

3 dead in shooting at University of Nevada

Police report that a shooting at the University of...

Strong rains in Indian city leave path of devastation

A big storm hit the southern coast of India...

Smuggling network exposes Nepalis defending Russia

Twelve people in Nepal were arrested for smuggling young...

Four Russian soldiers accused of war crimes by US

Four Russian soldiers are being accused of doing very...


French magazine suspended by Burkina Faso junta over alleged ‘false’ articles

The military junta in Burkina Faso has stopped the French news magazine Jeune Afrique from publishing because it printed articles that were not true. The articles talked about problems and unhappiness among the country’s armed forces.

Young Africa’s suspension is the latest crackdown on French media in Mali since military rule was established last year.

The statement accused the publication of trying to make the armed forces look bad and of using information in a misleading way to create confusion in the country after publishing two articles recently.

Jeune Afrique did not quickly answer an email asking for their comment.

The relationship between Burkina Faso and France has become strained because of growing concerns about security issues related to a jihadist uprising, which led to two military takeovers last year.

These tensions have resulted in the removal of diplomatic officials, like the French ambassador, from the country. They have also caused negative reactions against foreign media.

The leaders have stopped two French-funded broadcasters, Radio France Internationale and France24, because they believe they have been supporting Islamist militants who are causing trouble in the Sahel region. Both magazines said that the accusations were not true.

The French TV channel La Chaine Info, owned by TF1, was stopped from broadcasting for three months in June because they showed a report about the rebellion that was not fair. TF1 did not want to say anything when asked.

In April, two journalists from France who work for Le Monde and Liberation newspapers were forced to leave the country.

Liberation stated that the suspension was not fair because the two journalists were completely honest and had all the necessary documents correctly arranged.

Latest stories